Dzisiaj, w piątek 16 stycznia ruszają zapisy do 17. edycji największego w Polsce piłkarskiego turnieju dla gimnazjalistów – Coca-Cola Cup. Reprezentacje szkół walczyć będą o udział w wielkim finale i wyjazd na międzynarodowy obóz treningowy. Turniej wspiera najlepszy obecnie polski piłkarz, Robert Lewandowski.
Każde gimnazjum w kraju może wziąć udział w najstarszym i jednym z największych piłkarskich turniejów młodzieżowych w Polsce – Coca-Cola Cup. Na adres mailowy szkół zostaną wysłane informacje o tym, jak należy zarejestrować zespół do udziału w rozgrywkach. Zgłoszenia będą przyjmowane do 20 lutego 2015 r. Każda placówka może zgłosić jeden zespół męski i jeden żeński. Drużyny będą rywalizować najpierw na szczeblu regionalnym, a następnie wojewódzkim. Najlepsi zmierzą się w wielkim finale krajowym, który rozegrany zostanie w dniach 19-20 czerwca 2015.
Jubileuszowy, piąty rok z rzędu kciuki za młodych piłkarzy będzie trzymać Robert Lewandowski, który jako nastolatek zaczynał swoją karierę w rozgrywkach Coca-Cola Cup. Ambasador turnieju już potwierdził swoją obecność na finale krajowym. Najlepszy polski piłkarz, poza rolą sportu w zdrowym i aktywnym życiu, podkreśla także znaczenie jego społecznych aspektów, jako sposobu na zdobycie i utrwalanie przyjaźni.
Dzięki piłce nożnej spotkałem wielu wspaniałych ludzi. Chodzi mi nie tylko o przyjaciół, których poznałem podczas mojej kariery profesjonalnej, ale także chłopaków, z którymi kopałem piłkę na podwórku. Sport to wspaniały sposób na wspólne spędzanie czasu, niezależnie od tego ile mamy lat – mówi Robert Lewandowski, ambasador turnieju.
Budzenie w dzieciach miłości do sportowej aktywności i codzienne wspieranie ich pasji, to jeden z podstawowych obowiązków nas, rodziców. Młodzież, która kocha sport i uprawia go regularnie, to młodzież szczęśliwsza i przede wszystkim zdrowsza – dodaje Robert Korzeniowski, czterokrotny Mistrz Olimpijski w chodzie sportowym i ambasador Coca-Coli.
Turniej Coca-Cola Cup, rozgrywany nieprzerwanie od 17 lat, co roku angażuje około 40.000 gimnazjalistów z całego kraju. W dotychczasowych edycjach udział wzięło już ponad 640.000 uczniów. Co roku rozgrywkom kibicują tysiące osób w całej Polsce.
Coca-Cola Cup to element realizacji strategii firmy Coca-Cola, której jednym z głównych celów jest promocja aktywności fizycznej, zachęcanie ludzi do ruchu oraz wspieranie walki z epidemią otyłości na świecie. Ambicją firmy jest zaktywizowanie do 2020 roku 100 milionów ludzi na całym świecie.
Chyba wszyscy mamy świadomość, że otyłość plasuje się na czołowym miejscu listy światowych problemów zdrowotnych. Coca-Cola podjęła szereg zobowiązań, których celem jest pomoc w przezwyciężeniu tego trendu. Możemy tu wymienić między innymi redukcję kaloryczności napojów należących do naszego portfolio czy wyszczególnienie informacji dotyczących składu produktów. Coca-Cola wspiera także programy promujące aktywność fizyczną we wszystkich 207 krajach, w których występuje. Przykładem takiej inicjatywy jest turniej Coca-Cola Cup, który co roku skupia wokół siebie mnóstwo wspaniałej młodzieży – mówi Ania Jakubowska, dyrektor operacyjna Coca-Cola na Polskę i kraje bałtyckie.
Więcej informacji o turnieju można znaleźć na www.cocacolacup.pl oraz na oficjalnym profilu na Facebooku www.facebook.com/cocacolacuppolska
informacja nadesłana