Finał w Krakowie był dziewiątym z serii szesnastu finałów wojewódzkich Coca-Cola Cup 2014. Na boisku KS Nadwiślan spotkały się najlepsze spośród rekordowej liczby 361 drużyn zgłoszonych do udziału w turnieju
w województwie małopolskim. Nie brakowało emocji, efektownych goli, bramkarskich parad i rywalizacji w duchu fair play.
Licznie przybyli kibice obejrzeli wiele spotkań na naprawdę wysokim poziomie. Najlepsi, podobnie jak w ubiegłym roku, okazali się chłopcy ze Społecznego Gimnazjum Sportowego w Krakowie, którzy w finale pokonali 2:1 kolegów z Publicznego Gimnazjum Nr 2 w Brzesku (drużyna w składzie: Mateusz Czyżycki, Kacper Jaworski, Michał Zydroń, Karol Jurkiewicz, Igor Łanocha, Alex Lis, Kacper Marek, Oskar Rysiewicz, Wiktor Zelek, trener: Radosław Szewczyk). Na najniższym stopniu podium stanęli reprezentanci Gimnazjum Nr 2 w Bochni (skład: Biernat Konrad, Juszczak Dominik, Francuz Kamil, Marcin Ochlust, Nagrodzki Wiktor, Palonek Tomasz, Majewski Kacper, Siodlarz Arkadiusz, Budzyn Arkadiusz, Korta Karol, trener – Marcin Leśniak), którzy w walce o brązowe medale zwyciężyli aż 9:3 uczniów z Gimnazjum Nr 2 w Myślenicach. Najwięcej bramek zdobył krakowianin Konrad Handzlik, a za najlepszego bramkarza uznano Karola Jurkiewicza z Brzeska.
Emocji nie zabrakło też w rywalizacji dziewcząt. Złote medale wywalczyły piłkarki z Gimnazjum Sportowego Nr 76 w Krakowie, które w finale nie dały szans reprezentantkom Publicznego Gimnazjum Nr 2 w Chrzanowie, pokonując je aż 6:2. Trzecie miejsce przypadło dziewczętom z Zespołu Szkół w Sobolowie (Klaudia Gęślak, Marlena Kowalczyk, Weronika Serafin, Maria Korta, Edyta Korzeniak, Barbara Węglarz, Patrycja Kaciczak, Katarzyna Klebert, Katarzyna Jaworska, trener: Tobiasz Stokłosa), a czwarte – uczennicom Publicznego Gimnazjum w Trzemeśni. Obie indywidualne nagrody wywalczyły zawodniczki mistrzowskiej drużyny – królową strzelczyń została Natalia Malota, a między słupkami najlepiej spisywała się Alicja Grabska.
W tę niedzielę w Krakowie dużo działo się nie tylko na boiskach. Oprócz emocji sportowych na wszystkich odwiedzających finał wojewódzki Coca-Cola Cup pod Wawelem czekało też wiele atrakcji w Strefie Aktywnego Życia. Przy pięknej, słonecznej pogodzie krakowianie chętnie spędzali czas na rozmowach z ekspertem Polskiego Towarzystwa Dietetyki, uczyli się zagrań piłkarskich prezentowanych przez ambasadora turnieju Roberta Lewandowskiego na ekranie oraz bawili się z rodziną i przyjaciółmi w strefie zabawy, próbując swoich sił w prostych konkurencjach sportowych.
Zwycięzcy finału w Warszawie już 14 czerwca zmierzą się ze rówieśnikami z całej Polski, walcząc o mistrzowski tytuł i wyjazd na obóz szkoleniowy do Rzymu, gdzie triumfatorzy Coca-Cola Cup będą doskonalić swoje umiejętności pod okiem trenerów z Brazylii. A w kolejny weekend poznamy mistrzów województwa kujawsko-pomorskiego, podlaskiego, warmińsko-mazurskiego i pomorskiego.
Patronat honorowy nad turniejem Coca-Cola Cup 2014 objęło Ministerstwo Sportu i Turystyki. Partnerem merytorycznym projektu jest Polskie Towarzystwo Dietetyki, a partnerami technicznymi – firmy adidas i T-Mobile.
Coca-Cola już od ponad stu lat wspiera dyscypliny sportowe. Przez ten czas zaangażowała się w wiele różnorodnych międzynarodowych, krajowych i lokalnych imprez sportowych. Wspierała między innymi Igrzyska Olimpijskie, Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej i Lekkoatletyczne Mistrzostwa Świata. Poprzez swoje programy marketingowe i komunikacyjne Coca-Cola promuje wartości sportowe i podkreśla duże znaczenie aktywności fizycznej.
Coca-Cola wspiera Ruch Olimpijski od 1928 roku i jest najstarszym korporacyjnym partnerem Igrzysk. Cenimy sobie wartości, jakie przyświecają Ruchowi Olimpijskiemu, takie jak przyjaźń, dążenie do doskonałości i szacunek. Dlatego staramy się być odpowiedzialnym sponsorem i wykorzystywać nasze zaangażowanie w Olimpiadę do motywowania ludzi na całym świecie, aby zmienili swoje zachowania.
Coca-Cola od ponad 80 lat, a dokładniej od Mistrzostw Świata FIFA w Urugwaju w 1930 r., związana jest także z piłką nożną. Jest najstarszym partnerem korporacyjnym FIFA, z którą współpracuje od 1978r. Od 1988 roku Coca-Cola współpracuje też z UEFA jako Oficjalny Sponsor Mistrzostw Europy. Coca-Cola angażuje się w futbol na każdym poziomie – sponsoruje największe imprezy piłkarskie, jak Mistrzostwa Świata czy UEFA EUROTM, ale też realizuje w ponad 100 krajach liczne turnieje piłkarskie dla młodzieży, w tym Coca-Cola Cup.
Coca-Cola sponsoruje ponad 250 programów promujących sport i aktywność fizyczną w ponad 100 krajach na całym świecie. W Polsce przykładami takich programów jest jeden z największych i najstarszych turniejów piłkarskich dla młodzieży Coca-Cola Cup, w którym do tej pory uczestniczyło prawie 640 tysięcy młodych ludzi oraz program Lider Animator, który nagradza finansowo najciekawsze projekty, mające na celu zachęcać lokalne społeczności, w tym młodzież do aktywnego życia. W ciągu dwóch edycji program wsparł 46 projektów z całej Polski na łączną wartość ponad 460 000 złotych, aktywując tym samym blisko 80 000 osób.
Źródło: Materiał prasowy, własne